Jestem nowy w temacie Marfana. Moja postura jak najbardziej skłania mnie do wniosku, iż mogę nim być. Wyczytałem na tym Forum, iż pierwsze badania jakie powinienem wykonać to echokardiogram. Czy ktoś wie ile to kosztuje? Czy mogę iść od razu do kardiologa bez użerania się w przychodni? Jakie inne badania sugerujecie? Wolę pytać Was, bo niewielu lekarzy słyszało o Marfanie.
Cieszy mnie to, że Forumowicze nie mędzą jak w przychodniej poczekalni, jak bardzo im dolega, tylko cieszycie się życiem. Tak się choruje o wiele łatwiej.
Pozdrawiam
Mr Skinny
Ostatnio zmieniony przez gabriela 2007-08-11, 13:17, w całości zmieniany 1 raz
Pomogła: 52 razy Dołączyła: 16 Lip 2006 Posty: 4326 Skąd: z Marsa
Wysłany: 2007-08-11, 13:23
Witaj mr skinny na forum! W zasadzie wszystkie odpowiedzi na swoje pytania znajdziesz czytak=jąc uważnie wątki w tematach To My oraz Zespół Marfana _ badania.Najogólniej - za badania echo nie płacisz nic, musisz od lekarza pierwszego kontaktu wziąć skierowanie do kardiologa ( koniecznie dobrego, najlepiej przy jakiejś Klinice) następnie ustalić termin badań.Prywatnie takie badanie to ok 100. Napisz ( jeśli możesz i chcesz) więcej o sobie, jakie masz objawy, ile lat, co robisz i co Cie skłoniło do podejrzewania Marfana u siebie? Zapraszamy do uczestnictwa w naszym forum, także części rozrywkowej
_________________ ......i kiedy przyjdą dni deszczowe, naucz się przechodzić między kroplami
Zachęcony przez Gabrielę opowiem o sobie trochę więcej.
Zacznę od sprawy najważniejszej - nie wiem jeszcze czy mam Marfana. Mam za to 25 lat (jutro stuknie ćwierwiecze). Jak do tej chwili byłem okazem zdrowia - prawie w ogóle nie chorowałem, nigdy nie miałem nawet omdleń. Posturę mam bardzo marfańską (?), przy 180 cm ważę w porywach do 54 kg. Mam też PE.
Ostatnio czuję pewne dziwne ruchy po lewej stronie klatki piersiowej. Nie wiem, co to jest - w poniedziałek umówię się na wizytę u kardiologa. Podejrzewam szmery w sercu.